Virksomheden Alulock Aps blev etableret i 1994 og har siden specialiseret sig i at levere sikre og pålidelige adgangsvejsløsninger til byggebranchen og industrien. Med egen forsyningskæde og høje faglige kompetencer, kan de rådgive og levere skræddersyede løsninger til en bred vifte af projekter.
Tryk her for at besøge Alulock.com
Fra 2012 og frem, har Chainbox leveret Alulocks ehandelsløsning, med betjening af både B2B og B2C segmentet, og med Umbraco CMS. Den seneste opdatering Chainbox v5, har bragt indførelsen af Chainbox PIM, til effektiv håndtering af varedata, og samtidig er der sket en udskiftning af økonomisystemet fra C5 til Uniconta.
"Chainbox PIM har gjort arbejdet med produkt data meget mere effektivt
og med langt færre fejl muligheder. Før var vi flere dage om data uploads,
nu kan vi klare det på 1-2 timer."
Luca Lonardi
Business Developer
Alulock ApS
Inden skift af økonomisystemet fra C5 til Uniconta, var produktdata som ikke var essentiel for økonomisystemet, allerede flyttet til Chainbox PIM.
”Ud over at arbejdsgangen med varer blev markant smidigere i Chainbox PIM, resulterede det også i en mindre kompleks overgang fra C5 til Uniconta. Der var en ikke ringe mængde tilpasninger i C5 som vi blev fri for at føre videre i Uniconta, fordi de nu blev håndteret af PIM”, husker Luca.
"Jeg er imponeret af shoppens standard mobilvisning
- det spiller bare",siger Luca Lonardi.
”Vi har en velfungerende webshop vi er meget glade for”, deler Luca og uddyber: ”Selv med vores tekniske produkter, hvor til hører en omfattende mængde data, såsom certificeringer, typegodkendelser, vejledninger, instruktions-videoer mm., så håndteres det problemfrit både i webshoppen og Chainbox PIM uden behov for specielle tilpasninger”.
Der er dog områder hvor Alulock finder at tilpasninger har bragt værdi:
At finde kombinationen af de rigtige varer til et projekt kan være komplekst og tidkrævende. Derfor er der implementeret funktionalitet, som giver sælgeren mulighed for at generere et tilbud direkte fra indkøbskurven i webshoppen.
I tilfælde hvor det købte varenummer er sammensat er flere komponenter, vises de individuelle komponent-beskrivelser helt automatisk på produkt-detalje siden. Det er vigtig information for kunden, fortæller Luca, og hentes direkte fra Unikonta.
”Det er oftest et behov for rådgivning og en specialløsning, der bringer kunderne til os. Derfor at content-delen en meget vigtig del af vores webshop”, understreger Luca, ”Det er her vi kan vise de løsninger som vi har leveret til vores kunder, og herigennem at nye kunder med lignende projekter finder frem til os.”
Standard Umbraco funktionalitet relaterer projekter til de benyttede produkter og omvendt, og sikrer kunden dybdegående indsigt i de individuelle løsningermodeller.