Chainbox

Integrerede e-handelsløsninger med udgangspunkt i din forretning.

Med udgangspunkt i data fra forretningssystemer og i samarbejde med brugere, kunder og samarbejdspartnere udvikler vi løbende vores produkter og platform, så de imødekommer de behov og muligheder, der opstår.

Én samlet e-handelsløsning 

Vi har sammensat en del af vores produkter, så de indeholder alle de komponenter, der udgør en succesfuld b2b eller b2c e-handelsløsning. Løsningen består af en dataplatform klargjort med kobling til data fra ERP, et PIM system, en webshop frontend baseret på det fleksible Umbraco CMS samt skalerbar stabil drift.

Klik på de enkelte ERP systemer for en mere detaljeret introduktion eller scroll ned og få en introduktion til de enkelte dele af den samlede løsning.

Microsoft Business Central

Uniconta

Visma

Du kan også få løsningen sat op med integration til ældre versioner af Microsoft Dynamics ERP systemerne

Microsoft Dynamics

 

Fællesnævneren i den samlede opsætning, er at den forudsætter at prissætning, ordrebehandling, fakturering,lagermodtagelse m.m er implementeret og understøttet i ERP systemet - den præsenterede løsning komplementerer med en effektiv, fleksibel og hurtig salgskanal.

 

Hos os kan du få én samlet e-handelsløsning med PIM system og webshop med integration.

Du kan få en moderne e-handelsløsning, også selvom du har en godt tilpasset ældre C5, NAV, XAL eller AX, da vi har blik for, at det ikke er alle, der opgraderer til det seneste ERP løbende..

Dataplatform

Chainbox.io er en SaaS dataplatform. Med den får I en hurtig, brugervenlig, billig og intelligent løsning i særklasse.

  • Automatisk opdatering af stamdata fra ERP.
  • API adgang med push-notifikationer til system-til-system integration.
  • Håndtering & skalering af digitale medier og understøttelse af CDN.
  • Indeholder en lang række foruddefinerede mappings til velkendte forretningsdata.
  • En række indbyggede applikationer der understøtter din forrretning.
  • Automatisk adgang til de løbende opdateringer.

Chainbox.io og de medfølgende applikationer og integrationer, indgår som en naturlig del af Chainbox e-handelsløsningen. Systemdesignet og de medfølgende API'er gør dog at platformen også kan

  • integreres i eksterne sælgerløsninger
  • integreres med alternative webshop systemer.
  • være datakilde til kataloggenerering eksempelvis til indlæsning i Adobe produkter
  • generere datafeeds.

Læs mere om dataplatformen her

Aktiver værdien af dine data

Chainbox.io-platformen er et knudepunkt i aktiveringen af data fra dit erp-system.

Via integrationen til dit ERP system aktiveres din datasilo.

PIM system

Med tusindvis af varer i jeres webshop er det vigtigt at have et skalerbart, funktionelt og fleksibelt product information management system.

Via Chainbox.io & PIM systemet er det muligt at berige produktdata og håndtere hele produktets livscyklus, og dermed får du en mere effektiv udnyttelse af din arbejdstid, når du skal publicere varer på nettet.

Relevante produkt stamdata fra ERP er tilgængelige i systemet og benyttes til at skabe overblik, filtrering og faste søgninger.

  • Fleksibel dekorering og berigelse af produkt data
  • Let og udvidbar sprog- og kanal opsætning
  • Brugervenligt tekstprogram med sprogversionering
  • Håndtering af produktfotos og andre digitale medier
  • Fuld kontrol over datamapping mellem ERP produktdata og PIM produkt dataattributter

Læs mere om PIM systemet her

En del af platformen

Product Information Management systemet er en del af chainbox.io.

Med en intuitiv brugergrænseflade får du hurtigt overblik over hele eller dele af dit produktsortiment. Samtidig har du en lang række værktøjer til at håndtere enkelt og masse-opdatering effektivt.

Webshop & CMS frontend

Webshop frontend leveres med Umbraco CMS og kan konfigureres til B2b, B2c eller i kombination. Systemet er fuldt funktionelt og kan idriftsættes uden yderligere programmering.

Med integration til ERP systemet og PIM undgår I dobbeltarbejde. Varer, rabatter, kunder, lager og priser håndteres i de bagvedliggende systemer og ordrer placeret i webshoppen overføres via integrationen til ordrekladde i ERP systemet.

Systemet er bygget så det kan udvidedes og tilpasses med fuld mulighed for tilretning og individualisering. I kan dermed opgradere løsningen i takt med at virksomheden vokser.

Læs mere om den umbraco baserede webshop frontend her

Umbraco CMS

Chainbox Webshop leveres med Umbraco – et globalt open source CMS baseret på Microsoft .NET platform.

Stabil og hurtig webshop drift

Når dit domæne er blevet peget ind på vores hosting-platform tager vi os af resten og står klar når trafikken fra dine brugere rammer dit website.

Vi benytter danske datacentre der lever op til relevante sikkerhedskrav og certificeringer til at drifte vores platform og vedligeholder kopier af de relevante data fra bl.a. dit ERP & PIM-system lige ved siden af webshoppen så det kan tilgåes lynhurtigt og brugerne ikke skal vente unødigt.

Du behøver heller ikke være nervøs for din webshop selv hvis dit ERP-system skal serviceres - Din webshop fortsætter med at køre på seneste data-kopi. Ordrerne kommer ind i dit ERP-system igen så snart det igen er i luften.

Læs mere om driften af e-handelsløsningen her

Alternative frontend systemer

Du kan vælge at implementere dataplatformen og PIM systemet med en allerede eksisterende webshop frontend eller andre forretningssystemer hvor der er brug for beriget produktinformation.

Chainbox.io platformen eksponerer et tilgængeligt API og stiller, via dette, alle data tilgængelige så de kan konsumeres af system-til-system klienter og du kan trække på os hvis du har brug for sparring med teknikere der har erfaring med at aktivere ERP data i online løsninger.

Bo Esbjørn
Kontakt
BO ESBJØRN
for mere information
+45 20 68 24 14 bo@chainbox.dk